الترجمة العربية بالأسفل

Well I'm sure this is not true, but I believe in any country the priority would be to the lives of innocent people living inside that country. If missiles (al qassam or whatever) are thrown at Israel from inside Gaza or other PA territories, those who send the missiles don't seem to care much about the lives of innocent Israelis either, or do they?

When Israel responds with measures not paying much attention to the lives of innocent Palestinians--I personally hate it when Israelis or Palestinians lose their lives--in the end it's just responding to the same kind of non-care from the other side of the conflict. So it's logical, you see.

It's true; terrorist groups send the missiles, not the innocent civilian Palestinians, but how do you expect Israel to pay much attention to this when the "civilian" Palestinian Authority itself does nothing to stop those groups? PA represents the "civilian" Palestinians, am I not right? Plus, Israel has no "terror groups" to respond to the Palestinian terror groups. So you see, it's also an unfair terror-group game.

At the end Israel really cares most about its citizens, no-one else. It's understandable how it would do anything it takes to secure the lives of its own "civilians".

حسنا، أنا متأكد من أن ذلك غير صحيحًا، ولكنني أعتقد بأنه في أي بلد تكون الأولوية هي لأرواح الأبرياء الذين يعيشون في هذا البلد. إن كانت صواريخ (القسام أو أيًا كانت) ترمى على إسرائيل من داخل غزة أو من الأراضي الأخرى التابعة للسلطة الفلسطينية، فإنه لا يبدو أن من يقذفون بالصواريخ يبالون كثيرًا بأرواح الأبرياء الإسرائيليين، أليس كذلك؟

عندما ترد إسرائيل بمعايير تبدو غير مبالية كثيرًا بأرواح الأبرياء الفلسطينيين (أنا شخصيًا أكره موت الإسرائيليين والفلسطينيين سواء)، في النهاية فإنها فقط ترد على نفس النوع من عدم المبالاة من الناحية الأخرى من الصراع. فهذا أمر يبدو منطقيًا.

صحيح أنه من يقذف الصواريخ هم الجماعات الإرهابية، لا الفلسطينيين المدنيين الأبرياء، ولكن كيف نتوقع من إسرائيل أن تبالي كثيرًا لهذا الأمر في حين لا تفعل السلطة الفلسطينية "المدنية" أي شيء لتوقف تلك الجماعات؟ السلطة الفلسطينية تمثل "المدنيين" الفلسطينيين، أليس كذلك؟ كما أنه لا توجد "جماعات إرهابية" داخل إسرائيل للرد على الجماعات الإرهابية الفلسطينية. إذًا إنها أيضًا لعبة "جماعات إرهابية" غير منصفة.

في النهاية فإن إسرائيل في الحقيقة تعطي أكثر اهتمام لمواطنيها، لا غيرهم. من المفهوم أنها ستفعل أي شيء لتأمين حياة مدنييها.